Jobba hemma, på kontoret eller någon annanstans? Kanske ett enkelt val kan tyckas så länge jobbet blir gjort. Eller? När arbetet flyttas från kontoret uppstår många frågor och avvägningar att ta ställning till som normalt redan är hanterade då arbetet utförs på plats.
- Kan jag som arbetsgivare bestämma att en anställd från och med nu ska arbeta helt på distans?
- Hur sköter jag ansvaret för den anställdes arbetsmiljö när den sitter hemma i sitt kök och arbetar?
- Vilka försäkringar gäller?
- Behöver jag betala för ett höj- och sänkbart skrivbord?
Därför bjuder Teknikföretagen in till webbinarier där de guidar er igenom vad ni bör tänka på, vilka regler som gäller, för- och nackdelar, med mera.
OBS! Detta seminarium är öppet för TEKO:s arbetsgivarmedlemmar som får delta kostnadsfritt.
- Datum:
- 30 mars 2021
- Plats:
- Digitalt
- Kontaktperson
- E-mail: [email protected]
30
mar
mar
Hem- och distansarbete 30 mars – webbinarium för TEKO:s arbetsgivarmedlemmar
Tis 30 mar, kl. 14:00–15:00
Tis 30 mar, kl. 14:00–15:00
Download to your calendar